Numele meu este Magdalena Aldea, am treizeci și unu de ani și nu sunt foarte organizată. De fapt nu am fost niciodată, iar acum câțiva ani, lucrurile stăteau chiar dezastruos.
Doar că, o dată cu trecerea anilor, mi-am dat seama că mi-ar plăcea să am viață sustenabilă, minimalistă, sănătoasă, în care să nu pun un foarte mare accent pe lucruri, ci mai degrabă, să mă axez pe importanța familiei și a prietenilor pe care îi am în jur. Pentru că suntem o nație consumeristă, care nu reciclează așa cum ar trebui (sau măcar așa cum ne impune Uniunea Europeană conform normelor în vigoare), cred că este de datoria fiecăruia să găsească un echilibru în viața lui pentru o dezvoltare durabilă.
Dezvoltarea durabilă este cea care urmărește nevoile prezentului, fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface nevoile lor. (raportul Brundtland, Viitorul nostru comun)
Cum putem face shopping conștient atunci când noi nu avem habar ce haine se găsesc în dulapul nostru? Sau dacă chiar avem nevoie de toată vesela și ustensilele din bucătărie? Sau ce lucruri am adunat în casă, în general? Cum putem păstra curățenia atunci când fiecare obiect nu-și are rostul lui, locul lui, într-o casă obișnuită? Și dincolo de toate astea, cum putem economi bani, dacă noi nu cumpărăm în funcție de nevoile noastre, ci cădem pradă unei reclame de la televizor care ne promite o cu totul altă viață dacă achiziționezi ultimul tip de mașină de spălat cu al opt-ulea simț?
Se spune că un om învață de mic copil să fie ordonat și organizat pentru ca mai apoi să aibă o viață echilibrată. Nu zic că toți trebuie să fim așa și nici că organizarea e calea cea dreaptă. S-a demonstrat că ar exista genii care reușesc să fie creativi tocmai prin faptul că găsesc o logică în dezordinea lor. Dar sunt cazuri excepționale, așa cum v-ați dat seama. Deci, dacă nu sunteți vreun mic Einstein și dacă nu puteți funcționa într-o casă în care fiecare lucru nu are locul lui prestabilit, înseamnă că trebuie să vă fac cunoștință cu Diana Mihăilă, primul Master Professional Organizer din România.
Reguli de organizare, de la Diana Mihăilă, Master Professional Organizer:
Creativitate în organizare – Dacă vrei rezultate, trebuie să-i faci pe ceilalți să se distreze atunci când își pun lucrurile la loc. Poți inventa un joc sau poți folosi elemente vizuale care să îi ajute să perceapă organizarea ca pe ceva plăcut și simplu, așa cum este ea de fapt.
Punerea în ordine a hainelor – Regulile de organizare nu sunt niște direcții pe care trebuie să le urmezi într-o manieră strictă. Mai degrabă principiile trebuie adaptate fiecărei familii, în funcție de nevoile acesteia, dar și de spațiu. Într-un fel organizezi un dressing plin de sertare și cu totul diferit unul cu rafturi adânci.
Categorii de organizare – Pentru a fi eficienți trebuie să învățăm să ne organizăm nu doar după principii evidente – culoare, sezonalitate, funcționalitate – ci și în funcție de ce relație avem cu lucrurile respective. Practic, totul începe de aici. Unele lucruri sunt de donat, altele de depozitat, altele sunt pentru uzul zilnic etc. Apoi trecem la organizarea în profunzime.
În septembrie, am susținut cu drag evenimentul-spectacol Marea Organizare 2, care a avut loc la Caro hotel și unde s-au discutat soluții de organizare pentru hainele copiilor și idei de punere în ordine a cărților, jocurilor și jucăriilor. Pentru fiecare categorie în parte, variantele oferite țin seamă de cele mai comune soluții de stocare (rafturi, sertare, cutii, coșuri sau bara de depozitare). Pentru a-i ajuta pe părinții cu copii mici, Diana a inclus în metodă și sfaturi de călătorie și recomandări de pregătit valiza, dar și idei de făcut ghiozdanul pentru creșă și grădiniță.
Pe lângă regulile si principiile de organizare dezvoltate de Diana, evenimentul a atacat subiecte precum:
- Cum creștem copii independenți – Gabriela Maalouf, NLP trainer pentru copii și părinți și blogger gabrielamaalouf.ro;
- Sfaturi despre cum alegem destinația de vacanță când călătorim cu cei mici, planificare și bugetare eficientă – Alina Gheorghiescu, consultant family travel și blogger familiahaihui.ro;
- Cum să menții echilibrul dintre viata personală și viata profesională – Cristina Otel, trainer & coach Soul Bloom și blogger cristinaotel.ro;
- Când planifici prima vizita la medicul stomatolog – Miruna Ioani, medic stomatolog și blogger siblondelegandesc.ro;
- Ce relație trebuie sa avem cu somnul – Ioana Stanescu, consultant în somnul copiilor, Nani Nani Bebeluș.
Unul dintre motivele pentru care Diana și echipa ei minunata au făcut #MareaOrganizare a fost cel de a susține și încuraja caritatea. S-au strâns bani, cărți și jucării pentru Asociația Taxiul cu Bomboane, asociație ce dezvoltă programe caritabile în spitale de pediatrie, și cel mai important s-au adunat multe, multe, multe zâmbete!
Dacă nu ați apucat să participați la una din edițiile de până acum, vă puteți înscrie în grupul de facebook al Dianei (Diana Mihăilă-Idei de organizare) unde sunt postate zilnic sugestii pentru o viață organizată. Deasemenea, în 2020 (aprilie/mai și septembrie/octombrie) vor mai fi 2 ediții speciale care vor avea propriu twist, așa că fiți pe fază!
Ediția #MareaOrganizare2 a fost realizată cu sprijinul partenerilor: Skoda, Sano, Eisberg, Policolor, DeLonghi, Lycon Epil Room, LeBebe, NaniNani Bebeluș.
Parteneri media: Copilul.ro, Eva.ro, Ele.ro, Acasa.ro, AncaArau.ro, FamiliaHaiHui.ro, CristinaOtel.ro, GabrielaMaalouf.ro, SiBlondeleGandesc.ro, CristinaCandea.ro, MamicaZburatoare.ro, Solonaria.ro, DanielaNiculi.ro, DesignTherapy.ro.
Dacă îți place mămicazburătoare și vrei să fii la curent cu ce se întâmplă pe blog, te rog să dai un like paginii de facebook aici sau să te abonezi la newsletter