Am vrut să scriu acest articol după ce mă documentez puțin și pun în aplicare ceea ce am învățat la Digital Parents Talks, ediția cu numărul 10. Asta am făcut în ultimele două săptămâni: am învățat HOW TO INSTAGRAM, teoretic și practic.
Cum să INSTAGRAM?
Acum două săptămâni am participat la întâlnirea lunară a părinților digitali. Trebuie să vă povestesc că fost tare frumos și emoționant, ca de fiecare dată. M-am încărcat cu energie pozitivă, am socializat și am împărțit multe zâmbete și îmbrățișări calde. Iar cel mai interesant, am aflat, în sfârșit care e treaba cu Instagram.
De mult îmi doream să aflu secretele acestei rețele, pentru că, deși urmăresc cu drag multe conturi pe instagram, nu am știut niciodată exact la ce folosește să ai un cont aici sau nu am avut habar despre ce trebuie să fac ca să am mai multă vizibilitate.
Robert Diaconeasa aka Daddycool, un tati blogger foarte cunoscut, care a reușit să adune peste 10000 de folowers într-un an, ne-a împărtășit câteva tips&tricks care l-au ajutat să aibă un cont curat, omogen și atractiv. Astfel, am învățat că dacă ținem de cont de câteva lucruri, este foarte probabil să creștem (și aici nu mă refer doar la instagram), să ne dezvoltăm viziunea fotografică, să fim mai atenți la detalii și să surprindem cele mai frumoase momente din viața noastră în cadre sub forma unor fotografii postate pe contul personal de instagram.
Cum pot să am un cont de instagram atractiv sau ce am învățat (și pus în practică) de la Daddycool?
- Folosește același filtru pe toate fotografiile (albumul tău de pe instagram o să arate omogen și o să dea impresia de ordine și disciplină, criterii foarte importante mai ales dacă nu ai încă o nișă clar definită despre care să postezi). Dacă nu ai experiență în prelucrarea fotografiilor, sfatul meu este să te joci cu toate filtrele, să le testezi, iar la final să te decizi asupra unuia singur și să-l folosești în toate fotografiile tale.
- Folosește maxim 30 de hashtaguri și minimul de 15 și ai grijă ca ele să fie relevante pentru descriere fotografiei tale. Ai grijă ca ele să nu fie nici foarte cunoscute, dar nici anonime. Asigură-te că majoritatea hashtagurilor au între 80000 și 500000 de folosiri, iar 5 dintre le sub 50000.
- Încearcă să păstrezi o linie vizuală în postările tale. Așa cum știi, pe instagram, postările pe mai multe rânduri, aliniate 3 câte 3. Folosește-te de treaba asta și postează același gen de fotografi pe fiecare rând, sau ai grijă ca fotografiile alb negru să fie mereu pe aceeași linie. Ideea de bază este ca atunci când ai un privitor nou pe contul tău, pagina ta de instagram trebuie să-l atragă cumva, să-i fure ochiul și să-i capteze atenția astfel ca acesta să revină.
- O regulă nescrisă, dar care funcționează, spune că dacă vrei să atragi mai mulți folowers, trebuie să intrii pe cât mai multe pofile și să lași minim 3 like-uri și 2 comment-uri (să aibă cel puțin 3 cuvinte).
- Folosește Instastory și lasă acolo o fotografie sau un filmuleț (max 15 sec) cu ce faci tu zilnic.
- Din când în când, amintește comunității tale sau prietenilor de pe facebook că ești activ și pe Instagram și invită-i să te urmărească și acolo.
- Dacă ai un blog și vrei să-ți trimiți urmăritorii pe cel mai recent articol al tău, postează o fotografie relevantă, scrie „link în bio”, și editează biografia de la profilul tău, completând-o cu link-ul articolului. Astfel, aduci noi oameni pe blogul tău.
Sintetizând, am aflat de la Robert că este important:
- Cine suntem și ce transmitem.
- Să ne găsim nișa pe care vrem să activăm.
- Să avem unitate pe contul de instagram.
Alina Rachieru Ilie, fondator Pineberry, despre branding pe Instagram
A doua parte a conferinței a fost susținută de Alina, antreprenor de brand românesc, care a avut plăcerea să ne povestească din propria experiență ce este important să știm despre Instagram, atunci când vrem să avem un cont popular cu un număr mare de urmăritori.
Prima chestie care mi s-a părut foarte interesantă a fost explicația Alinei pentru care ar trebui să-mi schimb profilul personal într-unul bussiness. Așa pot avea acces la analytics, platformă care îmi arată date despre folowers (sex, vârstă, demografie precum și orele la care aceștia intră în aplicație). Deasemenea, pot crea ads-uri și pot vedea impressions, clicks and engagement. La fel pot monetiza campaniile plătite.
Al doilea lucru pe care l-am învățat de la Alina a fost să știu cum să cresc numărul followers-ilor și cum să obțin mai multe like-uri. Se pare că dacă postezi zilnic și ai un conținut de calitate și de interes pentru targetul tău, dacă tăg-uiești conturi cu număr mare de followers astfel încât să le atragi atenția asupra contului tău, dacă ai poze de calitate și conținut relevant pentru nișa în care activezi și dacă dai LIKE, FOLLOW & COMMENT la cât mai multe conturi, îți poți crește substanțial vizibilitatea.
Alina Rachieru a mărturisit că nu este simplu să crești un cont de Instagram, însă, cu timpul, se vor vedea și laurii investițiilor tale.
Și cum Instagram vorbește în fotografii, a fost nevoie și de un expert pe partea vizuală, să ne povestească ce trebuie să facem ca să postăm fotografii bune și de interes. Mihai Răitaru, fotograf și blogger, ne-a vorbit despre cum facem fotografii bune.
- Folosește un smartphone sau DSLR și joacă-te cu filtrele telefonului sau cu aplicația Instagram.
- Folosește aplicații foto precum Snapseed, Pomelo sau Canve.
- Ai grijă să ai o iluminare bună și fii atent ca subiectul să fie în focus.
- Fă poze curate, aerisite pe principiul LESS is MORE.
- Ai grijă ca fotografiile tale să transmită o poveste, o emoție.
După mai bine de trei săptămâni de Instagram, în care am postat zilnic și am urmărit mai multe conturi pe care le apreciez și le consider cu adevărat interesante, îmi dau seama că, este important să crești pe instagram într-un mod sincer și autentic.
Sfatul meu este să nu dați follow doar ca să primiți follow back și nici un LIKE pentru like înapoi. Să postați exact ce vrea să fie contul dumneavoastră. Să ilustrați în fotografii povestea pe care v-ați angajat să o spuneți pe acestă platformă. Să urmăriți multe alte conturi relevante pentru domeniul vostru de interes. Din fericire, Instagramul vă arată tot feedul celor cărora le-ați dat follow, așa că îi puteți vedea mereu pe cei pe care îi considerați inspirație și exemplu. După o mică documentare, vă îndemn să vă găsiți propriul stil și tușa personală. Eu asta am făcut.
Mulțumesc Digital Parents Talks, pentru lecția despre Instagram și pentru tot ce faceți pentru bloggerii de parenting. Felicitări Robert, Alina și Mihai pentru profesionalism și dăruire. Mulțumesc și sponsorului LIDL precum și partenerilor Pineberry și DGASPC S6 ( pentru găzduirea la Conacul Golescu Grant). Fotografiile au fost realizate de Mihai Răitaru.
Dacă îți place mămicazburătoare și vrei să fii la curent cu ce se întâmplă pe blog, te rog să dai un like paginii de facebook aici sau să te abonezi la newsletter.
Confirmări/Notificări