Cea mai mare și mai importantă lecție pe care am învățat-o sâmbătă la Digital Parents Talks, școala bloggerilor de parenting,  ediția cu numărul 13, este că dacă ești blogger și dacă ai ceva de spus trebuie să ÎNDRĂZNEȘTI!

Iar această îndrăzneală trebuie să vină în urma faptului că ai valori personale pe care le susții, că lupți pentru o lume mai bună pentru cei din jur și că promovezi binele, frumosul, visele și împlinirea acestora.

Cel puțin, eu așa funcționez. Când mă izbesc de limite și de oameni care-mi pun frână, încerc să -mi iau energia din lucrurile bune și frumoase pe care mi le aduce blogul, și găsesc o modalitate să merg mai departe. Dar pentru asta trebuie să știu foarte bine cine sunt și ce valori promovez. Ce aport aduc și de ce, pentru cine și ce scriu.

CINE SUNT?

De fiecare dată când aflu ceva nou despre cum aș putea să cresc ca blogger (teme, conținut, vizibilitate) mă ambiționez și îmi propun câteva țeluri imediate pe care să le ating și de să le depășesc.

Uneori mi se pare o muncă asiduă, plină de piedici și de provocări, un drum în care mă încurajez singură, mă critic și mă laud, mă ambiționez, mă mobilizez, însă niciodată nu renunț.

Alteori, lucrurile vin de la sine, natural, în modul lor firesc, inspirația curge și feedback-ul pe care îl primesc îmi face inima să crească mare de tot și mă face să mi se pară incredibil că blogul (proiectul meu de suflet) îmi poate aduce atât de multe satisfacții.

Ce vreau să spun este că nu este deloc ușor să supraviețuiești în această lume a on-line-ului dacă nu ai măcar un om lângă tine care să te ajute (partea tehnică, management). Munca din spatele unui jurnal virtual nu înseamnă doar partea de conținut și de documentare. A avea un blog activ și a-l crește zi de zi presupune mult mai mult. Cu toate acestea încerc să mă ocup de partea tehnică și SEO (singură) și învăț mereu noi lucruri despre blogging.

La Digital Parents Talks sau școala de bloggeri, așa cum îmi place mie să-i spun, particip frecvent, cu mare drag și cu urechile ciulite. Îmi place că temele sunt diverse și că mereu învăț lucruri noi pe care pot să le pun imediat în aplicare. Cum nimeni nu s-a născut învățat, iar getting better requires certain experience, tot ce îmi rămâne este optmismul și curajul să lupt pentru proiectele pe care mi le pun în minte și să găsesc căi și soluții noi.

Ana Nicolescu, blogger la mamicaurbana.ro mi-a elucidat informațiile ambigue pe care le aveam despre cum ar trebui ca un blogger să apară în fața unui brand.

Cum ne prezentăm brandurilor?

Întrebările cele mai frecvente sunt:

  • Cine sunt? (BRANDING PERSONAL)
  • Cu cine mă asociez?
  • Ce fel de vizibilitate am?
  • Cum mă promovez?
  • Cum mă prezint brandurilor?
  • Cum fac o prezentare?

Cred că înainte de a ne apuca să ne facem o prezentare care să ne reprezinte în fața unui brand, trebui să facem o introspecție și să aflăm foarte clar de ce vrem să scriem și să facem publice articolele noastre, cine suntem în mediul online și cum ne facem văzuți acolo. Următorul pas ar fi o scurtă documentare despre ce înseamnă un brand și de ce ne dorim unul.

Care sunt motivele pentru care scriem?

Nevoia de confirmare, validare, apreciere și dorința de a împărtăși experiențe și a le face publice, pot fi unele din motivele pentru care scriem într-un jurnal on-line. Ne întoarcem uneori în amintiri și ne luăm energia din copilărie.

Eu scriu pentru că îmi place și pentru că simt că asta mă vindecă. Mă regăsesc adesea în textele pe care le recitesc și mă bucur tare mult atunci când ceilalți oameni empatizează cu gândurile și trăirile mele. Scrisul mă ajută să mă țin la suprafață, iar, din când în când, îmi dă curaj și ÎNDRĂZNEALĂ!

E felul prin care pot spune ceva. E refugiul, vindecarea și sursa mea de fericire. De aceea scriu. Că asta mă împlinește!

Ce este un brand? De ce ne dorim să fim un brand?

Brandul înseamnă identitate vizuală, unicitate, vizibilitate. Acesta creează o scurtătură, oferă încredere și are o valoare aparte! Este important ca înainte să-ți faci un brand, să știi foarte bine ce nevoie acoperi pe piață, la ce fel de întrebări îți dorești să răspunzi, unde te poziționezi și în ce mod te diferențiezi. Abia apoi poți să-ți pui întrebărille despre monetizare.

Cum câștigi vizibilitate – sfaturile Anei

  • Implicare în campanii umanitare și de responsabilitate socială
  • Implicare în campanii de conștientizare
  • Parteneriate media
  • Workshop-uri
  • Interviuri
  • Campanii guest-post pe alte bloguri

Cât timp ești blogger îți asumi că trebuie să duci campanii, să educi și să-ți aduci aportul!” (Ana NIcolescu, Mămica Urbană)

Ce câștig din blog?

Dacă ar fi să întreb pe cineva de pe stradă ce se câștigă dintr-un blog, șansele ca răspunsul să fie bani, ar fi foarte mari. Personal, ce am ajuns să câștig din blog nu poate fi cuantificat. Relații frumoase și valoroase, oamenii pe care i-am cunoscut, informațiile prețioase, emoțiile și trăirile, toate aceste senzații minunate care mă încearcă când public articole motivaționale sunt doar câteva dintre multele alte avantaje pe care le am de când am deschis blogul Mămica zburătoare. Să nu mai vorbesc de faptul că prin intermediul blogului pornesc campanii de ajutorare iar sentimentul că pot schimba ceva mă împlinește cu adevărat.

Cel de-al doilea speaker a fost Raluca Brebeanu-Motoca, Digital Marketing Manager Immochan. Aici am înțeles cum se aleg bloggerii pentru diferite campanii și care sunt criteriile pe baza cărora se construiesc următoarele colaborări.

Este important să avem grijă de relații, motiv pentru care am căutat colaborări cu bloggeri și am vrut să ne cunoaștem foarte bine, să vedem dacă rezonăm. (Raluca, Digital marketing Manager).

Dacă ești blogger și vrei să apari în portofoliul unui brand atunci trebuie să:

  • să scrii constant
  • să fii consecvent
  • să știi să spui o poveste
  • să fii relevant
  • să fii activ în on-line și off-line (dezvoltare personală, evenimente de parenting, postări constante pe aceași temă)

Cel care a încercat să ne explice cum stau lucrurile pe piața de publicitate și care sunt jucătorii din acest domeniu a fost cel de-al treilea speaker, Alin Alecu, director ARBO Media.

Mi-am dat seama că piața de publicitate este într-o continuă mișcare, lucrurile se schimbă cu o rapiditate fantastică, așadar este esențial să ne cunoaștem, să dezvoltăm relații cu agenții care să ne reprezinte și să ne ducă la clienți (ele au un portofoliul mult mai mare de contacte) dar, cel mai important, să știm exact cine suntem și cum/cui „să ne vindem”.

Iar cel mai important lucru pe care l-am reținut a fost că toate acestea nu sunt posibile dacă nu trecem peste fricile personale și dacă nu îndrăznim să trimitem prezentările noastre brandurilor care rezonează cu valorile pe care noi le promovăm și care sunt relevante cu ceea ce povestim pe blog.

Pe scurt, să ne depășim teama și să ieșim un pic din bula noastră! Să îndrăznim! O să pierdem, o să ne împiedicăm dar până la urmă o să ieșim câștigați din această experiență. 

Digital Parents Talks este conceptul Parenting Pr și crește familia bloggerilor de parenting. Evenimentul a fost susținut de Lidl România, Primăria sectorului 6 a capitalei prin Conacul Grant Golescu și cofetăria Flavourus.

Fotografiile sunt realizate de Mihai Răitaru.

Alte articole despre același eveniment găsiți pe Familia Hai Hui și Vavaly.


Dacă îți place mămicazburătoare și vrei să fii la curent cu ce se întâmplă pe blog, te rog să dai un like paginii de facebook aici  sau să te abonezi la newsletter.